Skip to main content

Elektronické systémy, 3.12.2008

ZADANIE:
1. Navrhnúť obvodové prvky komparátora s LM339 podľa obrázku tak, aby sa jeho výstupné napätie zmenilo z vysokej na nízku úroveň pri vstupnom napätí 10 V a z nízkej na vysokú úroveň pri vstupnom napätí 5 V. Uvedený typ komparátora má výstup realizovaný
ako otvorený kolektor s maximálnym prúdom 16 mA, typická hodnota vstupného pokojového
prúdu je 25 nA, vstupnej prúdovej nesymetrie 1 nA a saturačného napätia 250 mV pri prúde
4 mA.
2. Simuláciou overiť prevodovú charakteristiku komparátora a jeho vlastnosti pri budení
vstupnými impulzmi s amplitúdou 12 V, nábežnou hranou 0.3 s, závernou hranou 0.3 s,
šírkou impulzu 0.4 s a periódou 2 s a pri budení vstupným signálom sínusového priebehu
s amplitúdou 12 V a periódou 0.5 s.
3. Na báze navrhnutého komparátora navrhnúť astabilný multivibrátor s časovou konštantou
riadiaceho RC článku 0.5 s, vypočítať parametre jeho výstupných impulzov a simuláciou
overiť predpokladané výsledky.
4. Výpočtom určiť zmenu vlastností navrhnutého astabilného multivibrátora pri ohmickej záťaži s rovnakým odporom ako má R5 a výsledok overiť simuláciou.
5. Komentovať predpokladané a dosiahnuté výsledky.

Screeny ku zadaniu číslo 5, úloha dva.




Comments

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes. The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable . The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration. IMovable interface: package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPos...

Java Crate (design pattern/idiom) example

Another example, based on example explained in the book "Navrhove vzory" (Design patterns) from Rudolf Pecionvsky . I have re-made this example just to somehow get more familiar with this design pattern (or better idiom). The "crate" is used to store the set/list of object in one place, so that the moving (passing) these objects is easier. The example from the book is very easy, and helps to understand, how this design pattern could be applied to som very usefull application (e.g. day planner) Code example: package com.sim.crate.common; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import java.util.ListIterator; /** * The Day Plan class demonstrates the usage of crate to create simple day plan, with items that do not collide. * @author shimon * */ public class DayPlan { private final List actions = new ArrayList (); /** * Tries to add an item to the day plan with entered start, end time and duration. Returns true, if * the try was successf...

Thajsko 2018 - Ko Lanta (opičky a rybičky)

Aby sme v Thajsku nevynechali čistokrvné dovolenkové rezorty s plážami, vydali sme sa z Krabi (príspevok o Krabi nájdete tu ) na ostrov Lanta, ktorý sa nachádza asi 2 hodiny každý vanom od Krabi smerom na juh. Už cesta samotná bola zaujímavá. Prekvapil nás najmä "systém", akým tu verejná doprava funguje. Van vás väčšinou vyzdvihne u konkrétneho hotelu a pokračuje vyzdvihnúť ďalších spolucestujúcich. Nakoniec sme sa ešte zastavili na miestnej autobusovej stanici, kde šofér od nejakého pána prevzal zásielku pre nejakú pizzeriu po ceste (podľa krabice asi ingrediencie na pizzu). Cestou sme ešte párkrát rôzne zastavili a vyložili nejaký tovar. Takže taxíky tu v podstate fungujú aj ako kuriéri. Nikto žiadne meškanke príliš nerieši, väčšinou zastavia a s úsmevom vám to vysvetlia "Five minute, ok?". Okrem týchto zastávok sa nám cesta predĺžila o čakanie na kompu na Koh Lanta, takže to čo malo trvať asi 2 hodiny, trvalo viac než 3. Až tak nám to zase nevadilo, pretože t...