S chalanmi z mojej Brnenskej kapely sme sa po pár mesiacoch spoločnej práce odhodlali k nahratiu pár pesničiek v serióznom štúdiu, aby sme mali vytvorený nejaký prezentovateľný materiál. Chcel by som sa tu s vami podeliť o svoje zážitky zo štúdia.
|
Hlavná nahrávacia miestnosť |
S výberom štúdia som nemal viac-menej nič spoločné. Štúdia v okolí Brna príliš nepoznám, takže toto rozhodnutie som nechal na skúsenejších. Rozhodnuté však bolo, že pôjdeme nahrávať do Tonstudia Rajchman (www.tonstudio.cz). Malá prehliadka ich stránky postačí na akú takú predstavu, o aké štúdio vlastne ide. Dojem spraví najmä miestnosť, v ktorej sa nahrávajú 100 členné orchestre, zvuková réžia a na mňa ako bubeníka, oddelená miestosť pre nahrávanie bicích, s výhľadom na celú nahrávaciu sálu.
Výhodou takéhoto štúdia podľa mňa je najmä fakt, že čokoľvek pri nahrávaní potrebujete, je už nachystané, stačí to postaviť (mikrofóny, stojany) pred nástroj. V priebehu ďalších minút už robíte zvukovú skúšku, a po chvíli je nástroj aj nahratý. Takže postupy zabehané, žiadne maturovanie nad zapojením káblov a mixpultov, či zápasenie s nahrávacím softvérom.
|
Zvuková réžia |
Na to o aké veľké a vychytené študio sa jedná, ma veľmi milo prekvapil prístup zvukára, ktorý bol veľmi ústretový a nápomocný. Poradil, keď bolo treba a naopak vypočul nápady a návrhy od nás. Takto si predstavujem profesionálny prístup.
|
Ja v miestnosti na nahrávanie bicích |
Zo všetkého tohto vyplýva, že nahrávanie prebiehalo v celku hladko a rýchlo. Na nahrávanie sme vybrali 3 skladby, aby bolo možné nahrať ich kompletne za jeden víkend. Samozrejme bicie a basa sú nahrané v priebehu pár hodín, avšak s gitarami a spevmi je vždy viac práce, nakoľko sa často krát vrstvia, prípadne vymýšľajú nanovo pri samotnom nahrávaní (ak to na nahrávke proste nesedí).
|
Richard a Martin a kondenzátorový mikrofón |
Aby som to všetko zhrnul - z tohto nahrávania mám silný zážitok, a bol by som rád, ak by sa mi do takéhoto štúdia podarilo ísť nahrávať znova, na dlhší čas.
Comments