Skip to main content

Bitka o vodné dielo

Minulú sobotu to na vodnom diele Žilina vyzeralo ako na manévroch. Českí a slovenskí modelári tam zorganizovali prvý ročník akcie "Bitka o vodné dielo".

Išlo vlastne o rekonštrukciu bitky o Midway, ktorá sa odohrala od 4. do 7. júna 1942 pol roka po útoku japonských vojsk na Pearl Harbor. Počas tejto bitky námorníctvo USA porazilo zväz japonských lietadlových lodí útočiacich na atol Midway nachádzajúci sa severozápadne od Havajských ostrovov.

Toľko história vycucnutá z wikipédie. 

Na vodnom diele si pre ľudí organizátori prichystali naozaj požehnane. Predstavenie jednotlivých modelárskych klubov, ukážka modelov lodí a lietadiel a kopec pyrotechniky. Pri pár výbuchoch vyzerala táto rekonštrukcia naozaj realisticky, nehovoriac o detailnom prevedení jednotlivých modelov lodí, ktoré pri boji dokázali simulovať streľbu či požiar na palube. Pár lietadiel bolo dokonca obetovaných a po simulovanom zásahu padli rovno do vody.

Nedocenené ostali asi len modely ponoriek, pretože ich samozrejme pod vodou nebolo vidieť, takže ani neviem koľko ich tam vlastne bolo (možno naozaj veľa). Ja som videl plávajúcu len jednu a druhá sa vraj pokazila a prúd vody ju vyplavil na breh.


Táto to dostala.

Realisticky vypadajúce modely lietadiel



Streľba jednej z lodí.
Jeden z vylovených modelov

Comments

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes.
The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable.
The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration.
IMovable interface:
package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPosition(P…

Livigno 2017

Po niekoľkých rokoch, kedy sme skončili v lete na dovolenke niekde pri Jadrane, sme si minulý rok so Zuzkou povedali, že ďalšia dovolenka musí byť iná. K tomu sa pridal obmedzený počet dní dovolenky, ktoré sme mohli cez leto využiť. Takže sme zvažovali, či vôbec ísť k moru, a aké sú ďalšie možné varianty. Po zavrhnutí niekoľkých iných alternatív sme sa nakoniec rozhodli pre "cyklo" dovolenku v horách, a ako je zrejmé už z nadpisu, v talianskom alpskom mestečku Livigno. Zastávka v Innsbrucku Na dovolenku sme chceli využiť 2 české štátne sviatky v priebehu prvého júlového týždňa, preto sme dovolenku plánovalí od soboty do nedele. Až týždeň pred odjazdom sme si uvedomili, že by sme takto zabili celú sobotu cestovaním a tak sme si povedali, že vyrazíme už v piatok po práci a zastavíme sa v niektorom z rakúskych miest po ceste. Do úvahy pripadali asi len Salzburg a Innsbruck. Keďže Innsbruch je k Švajčiarsku (cez ktoré vedie najkratšia cesta do Livigna) najbližšie, zabookovali sm…

Hrebeňovka Nízkych Tatier za 4 dni

Nízke Tatry som ešte do nášho presunu do Žiliny a následneho sťahovania do Brna poznal z našich pohorí asi najlepšie. V dobe keď som ešte žil v Brezne ma myšlienka hrebeňovky príliš nenadchýnala, predsa len som to mal všetko za domom (takže tam môžem ísť kedykoľvek :). Ako to už ale väčšinou býva, človek si uvedomí čo mal, až keď to stratí - našťastie to nebola v tomto prípade žiadna tragická (či trvalá) strata, a tak sme sa spolu s Lukášom a Maťom rozhodli využiť tohoročné nádherné letné počasie na prechod z Telgártu na Donovaly po červenej značke a teda po hrebeni.

Kto nechce čítať ďalej a chce si pozrieť len fotky, nech pokračuje tu.


Vstávanie, cestovanie a ostrý štart Jednou z koplikovanejších otázok, bola práve otázka presunu zo Žiliny na Telgárt. Túru je potrebné začať čím skôr a preto do úvahy prichádzali len asi 2 spoje z Banskej Bystrici s prestupom v Brezne. Každopádne to pre nás znamenalo nastaviť si budík na 3:15, aby bolo reálne stihnúť autobus o pol šiestej ráno v Bystri…