Skip to main content

Pohoda 2010

Už sa to stáva pomaly pravidlom že v polovici júla každý rok pribudne na môj blog článok s nadpisom začinajúcim slovom Pohoda. I tento rok som si tento festival nenechal ujsť a i tento rok som neoľutoval ani jeden cent z ceny lístka.

Tento rok som na festivale Bažant Pohoda bol už po piaty raz a pomaly sa stáva neodmysliteľnou súčasťou môjho leta. Na tento ročník som sa pripravoval poctivejšie ako na ten minulý. Dopredu som počúval rádio na stránke festivalu, aby som sa vedel aspoň približne rozhodnúť, ktorý z množstva koncertov si mám ísť pozrieť. Nakoniec sa mi samozrejme viaceré koncerty, ktoré som chcel vidieť kryli, niektoré boli zase v časoch okolo tretej nad ránom, takže pre mňa nebolo reálne ich vidieť po celodennom chodení po areáli (v teplotách okolo 30 stupňov Celzia).

Tu a teraz by som chcel vyzdvihnúť niektoré kapely, ktorých vystúpenia sa mi tento rok páčili najviac.

V prvom rade by to bola kapela "Sparrow and the Workshop", ktorú by som jednoznačne zaradil medzi najlepšie kapely, aké som na festivale videl. Charizmatická speváčka, originálne hrajúci bubeník a moderné a príjemné melódie. Tento koncert sme si spolu so Zuzkou naozaj užili. Aj keď nešlo o headlinera festivalu a dokonca ani nehrali na veľkom stagei v prime time - o to lepšia bola atmosféra na koncerte.

Ďalším super koncertom bol koncert švédskeho pesničkára Jose Gonzalesa. Všetci, ktorí už počuli nejakú jeho nahrávku si určite vedia aspoň z časti aký môže mať človek pocit pri jeho koncerte o jedenástej večer pri oblohe plnej hviezd v objatí s milovanom osobou. Žiadne ďalšie opisy netreba.

Ďalšie výborné koncerty boli koncerty soulovej divy Sharon Jones (spolu s "The Dap Kings") - jeden z najenergickejších koncertov aké som videl. Koncert rumunskej speváčky "Miss Platnum," "Chikilikitua", "Mariachi sin fronteras", "Jape" a samozrejme našlapaný koncert kapely z Bosny a Hercegoviny "Dubioza kolektiv". (Mňága a žďorp, Orchestra Baobab, ...)

Na festivale ste aj tento rok mohli nájsť obrovské množstvo sprievodných podujatí. Z nich by som vyzdvihol dokumenty ktoré sa konali v aréne "Dobrá krajina" - dokument o útlaku v Tibete zo strany číny, natočený tajne tibetským emigrantom a dokument o futbalistkách z Kábulu, ktoré sa okrem tréningov musia pasovať aj s množstvom kultúrnych a ekonomických problémov. Ďalej diskusia o katastrofe na Haiti a z tých veselších vystúpenie putovného divadla Teatro Tatro s ich programom, ktorým sa prezentovali aj na olympiskych hrách vo Vancouvery.

Krásne boli aj spomienkové klasické koncerty za obete minuloročnej tragédie Mozartovo Reqiem a Vivaldiho Štyri ročné obdobia. Tieto koncerty sa už stávajú neoddeliteľnou súčasťou festivalu a dávajú mu veľmi svojský nádych. Neverili by ste koľkou ľudí si príde v kľude vypočuť vážnu hudbu uprostred letného festivalu.

Ostáva mi len dodať, že som nesmierne rád, že organizátori a teda najmä Michal Kaščák sa nerozhodli po minulom tragickom ročníku tento festival ukončiť. Zároveň im však patrí veľká pochvala za dôstojnú spomienku na minuloročné obete. 

Neviem si predstaviť čo by sa v mojej hlave muselo stať aby som po tom, čo som zažil na Pohode minulý a tento rok neprišiel na Pohodu znova a znova (naozaj nepreháňam).

Poznámka: Fotky pridám postupne.

Comments

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes. The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable . The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration. IMovable interface: package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPos

Java Crate (design pattern/idiom) example

Another example, based on example explained in the book "Navrhove vzory" (Design patterns) from Rudolf Pecionvsky . I have re-made this example just to somehow get more familiar with this design pattern (or better idiom). The "crate" is used to store the set/list of object in one place, so that the moving (passing) these objects is easier. The example from the book is very easy, and helps to understand, how this design pattern could be applied to som very usefull application (e.g. day planner) Code example: package com.sim.crate.common; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import java.util.ListIterator; /** * The Day Plan class demonstrates the usage of crate to create simple day plan, with items that do not collide. * @author shimon * */ public class DayPlan { private final List actions = new ArrayList (); /** * Tries to add an item to the day plan with entered start, end time and duration. Returns true, if * the try was successf

Hrebeňovka Nízkych Tatier za 4 dni

Nízke Tatry som ešte do nášho presunu do Žiliny a následneho sťahovania do Brna poznal z našich pohorí asi najlepšie. V dobe keď som ešte žil v Brezne ma myšlienka hrebeňovky príliš nenadchýnala, predsa len som to mal všetko za domom (takže tam môžem ísť kedykoľvek :). Ako to už ale väčšinou býva, človek si uvedomí čo mal, až keď to stratí - našťastie to nebola v tomto prípade žiadna tragická (či trvalá) strata, a tak sme sa spolu s Lukášom a Maťom rozhodli využiť tohoročné nádherné letné počasie na prechod z Telgártu na Donovaly po červenej značke a teda po hrebeni. Kto nechce čítať ďalej a chce si pozrieť len fotky, nech pokračuje tu .   Vstávanie, cestovanie a ostrý štart Jednou z koplikovanejších otázok, bola práve otázka presunu zo Žiliny na Telgárt. Túru je potrebné začať čím skôr a preto do úvahy prichádzali len asi 2 spoje z Banskej Bystrici s prestupom v Brezne. Každopádne to pre nás znamenalo nastaviť si budík na 3:15, aby bolo reálne stihnúť autobus o pol šie