Skip to main content

reklamacia

po dlhom roku a pol sa mi pokazil MP3 prehravac. smutna udalost najma pre mna, pretoze hudbu pocuvam velmi rad a vsade. kedze bol v zarucnej dobre rozhodol som sa vybrat do obchodu a reklamovat ho. uz dopredu som vsak vedel co sa asi bude diat, pretoze rovnaky prehravac reklamoval moj kamarat asi 3 mesiace predomnou.
reklamaciu odo mna prijali a tak som cakal. a cakal. a cakal. po mesiaci a par dnoch, pocas ktorych sa mi nik neozval som sa rozhodol vybrat do obchodu a opytat sa co je vo veci. reklamaciu vybavili vymenou za iny vyrobok. nechcel som ho prijat pretoze bol iny ako ten co som tam doniesol. nielen typom alebo kapacitou, ale aj znackou. tak som si teda pytal spat moje peniaze. zrazu sa to dalo riesit iba so sefom, ktory momentalne nebol na predajni a tak som im nechal moje cislo nech mi teda zavolaju.
po priblizne polhodine mi spat volala pani z obchodu s otazkou co mam za problem. zacala ma balamutit tvrdeniami ze tento vyrobok je lepsi a ze co sa mi na nom nepaci, a ze je lepsi a vacsi a novsi. s drzim tonom v hlase mi nakoniec oznamila ze mi to posle pisomne a potom si pon pridem.
hned na druhy den som zavolal na Slovensku obchodnu inspekciu, nech sa dozviem nieco o svojich pravach. po par praktickych radach som sa opat vybral do daneho obchodu. to bol teda zazitok.
pani sa mi pocas celeho nasho rozhovoru vysmievala do tvare. asi preto lebo som od nej o cca 40 rokov mladsi. po narazkach typu "vy sa tomu asi nerozumiete" alebo "vy ste nejaky husty, sadnite si" konecne prisiel aj veduci. po mojom vysvetleni mi povedal, ze mi ich stanovisko oznamia pisomne.
o desat minut mi zazvonil mobil. pani mi povedala ze si mam prist po peniaze. asi sa zlakli obchodnej inspekcie...
z toho plynie poucenie .... , ze som mal pravdu :) a ze sa netreba dat, ak ju mate. (prispevok je sice nudny, moze pomoct:)

Comments

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes.
The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable.
The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration.
IMovable interface:
package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPosition(P…

Livigno 2017

Po niekoľkých rokoch, kedy sme skončili v lete na dovolenke niekde pri Jadrane, sme si minulý rok so Zuzkou povedali, že ďalšia dovolenka musí byť iná. K tomu sa pridal obmedzený počet dní dovolenky, ktoré sme mohli cez leto využiť. Takže sme zvažovali, či vôbec ísť k moru, a aké sú ďalšie možné varianty. Po zavrhnutí niekoľkých iných alternatív sme sa nakoniec rozhodli pre "cyklo" dovolenku v horách, a ako je zrejmé už z nadpisu, v talianskom alpskom mestečku Livigno. Zastávka v Innsbrucku Na dovolenku sme chceli využiť 2 české štátne sviatky v priebehu prvého júlového týždňa, preto sme dovolenku plánovalí od soboty do nedele. Až týždeň pred odjazdom sme si uvedomili, že by sme takto zabili celú sobotu cestovaním a tak sme si povedali, že vyrazíme už v piatok po práci a zastavíme sa v niektorom z rakúskych miest po ceste. Do úvahy pripadali asi len Salzburg a Innsbruck. Keďže Innsbruch je k Švajčiarsku (cez ktoré vedie najkratšia cesta do Livigna) najbližšie, zabookovali sm…

Java Crate (design pattern/idiom) example

Another example, based on example explained in the book "Navrhove vzory" (Design patterns) from Rudolf Pecionvsky. I have re-made this example just to somehow get more familiar with this design pattern (or better idiom). The "crate" is used to store the set/list of object in one place, so that the moving (passing) these objects is easier.

The example from the book is very easy, and helps to understand, how this design pattern could be applied to som very usefull application (e.g. day planner)

Code example:
package com.sim.crate.common; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import java.util.ListIterator; /** * The Day Plan class demonstrates the usage of crate to create simple day plan, with items that do not collide. * @author shimon * */ public class DayPlan { private final List actions = new ArrayList(); /** * Tries to add an item to the day plan with entered start, end time and duration. Returns true, if * the try was successful, or f…