Skip to main content

Nahrávanie v Tonstudiu Rajchman

S chalanmi z mojej Brnenskej kapely sme sa po pár mesiacoch spoločnej práce odhodlali k nahratiu pár pesničiek v serióznom štúdiu, aby sme mali vytvorený nejaký prezentovateľný materiál. Chcel by som sa tu s vami podeliť o svoje zážitky zo štúdia.
Hlavná nahrávacia miestnosť
S výberom štúdia som nemal viac-menej nič spoločné. Štúdia v okolí Brna príliš nepoznám, takže toto rozhodnutie som nechal na skúsenejších. Rozhodnuté však bolo, že pôjdeme nahrávať do Tonstudia Rajchman (www.tonstudio.cz). Malá prehliadka ich stránky postačí na akú takú predstavu, o aké štúdio vlastne ide. Dojem spraví najmä miestnosť, v ktorej sa nahrávajú 100 členné orchestre, zvuková réžia a na mňa ako bubeníka, oddelená miestosť pre nahrávanie bicích, s výhľadom na celú nahrávaciu sálu.
Výhodou takéhoto štúdia podľa mňa je najmä fakt, že čokoľvek pri nahrávaní potrebujete, je už nachystané, stačí to postaviť (mikrofóny, stojany) pred nástroj. V priebehu ďalších minút už robíte zvukovú skúšku, a po chvíli je nástroj aj nahratý. Takže postupy zabehané, žiadne maturovanie nad zapojením káblov a mixpultov, či zápasenie s nahrávacím softvérom.
Zvuková réžia
Na to o aké veľké a vychytené študio sa jedná, ma veľmi milo prekvapil prístup zvukára, ktorý bol veľmi ústretový a nápomocný. Poradil, keď bolo treba a naopak vypočul nápady a návrhy od nás. Takto si predstavujem profesionálny prístup.
Ja v miestnosti na nahrávanie bicích
Zo všetkého tohto vyplýva, že nahrávanie prebiehalo v celku hladko a rýchlo. Na nahrávanie sme vybrali 3 skladby, aby bolo možné nahrať ich kompletne za jeden víkend. Samozrejme bicie a basa sú nahrané v priebehu pár hodín, avšak s gitarami a spevmi je vždy viac práce, nakoľko sa často krát vrstvia, prípadne vymýšľajú nanovo pri samotnom nahrávaní (ak to na nahrávke proste nesedí).
Richard a Martin a kondenzátorový mikrofón
Aby som to všetko zhrnul - z tohto nahrávania mám silný zážitok, a bol by som rád, ak by sa mi do takéhoto štúdia podarilo ísť nahrávať znova, na dlhší čas.

Comments

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes.
The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable.
The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration.
IMovable interface:
package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPosition(P…

Livigno 2017

Po niekoľkých rokoch, kedy sme skončili v lete na dovolenke niekde pri Jadrane, sme si minulý rok so Zuzkou povedali, že ďalšia dovolenka musí byť iná. K tomu sa pridal obmedzený počet dní dovolenky, ktoré sme mohli cez leto využiť. Takže sme zvažovali, či vôbec ísť k moru, a aké sú ďalšie možné varianty. Po zavrhnutí niekoľkých iných alternatív sme sa nakoniec rozhodli pre "cyklo" dovolenku v horách, a ako je zrejmé už z nadpisu, v talianskom alpskom mestečku Livigno. Zastávka v Innsbrucku Na dovolenku sme chceli využiť 2 české štátne sviatky v priebehu prvého júlového týždňa, preto sme dovolenku plánovalí od soboty do nedele. Až týždeň pred odjazdom sme si uvedomili, že by sme takto zabili celú sobotu cestovaním a tak sme si povedali, že vyrazíme už v piatok po práci a zastavíme sa v niektorom z rakúskych miest po ceste. Do úvahy pripadali asi len Salzburg a Innsbruck. Keďže Innsbruch je k Švajčiarsku (cez ktoré vedie najkratšia cesta do Livigna) najbližšie, zabookovali sm…

Java Crate (design pattern/idiom) example

Another example, based on example explained in the book "Navrhove vzory" (Design patterns) from Rudolf Pecionvsky. I have re-made this example just to somehow get more familiar with this design pattern (or better idiom). The "crate" is used to store the set/list of object in one place, so that the moving (passing) these objects is easier.

The example from the book is very easy, and helps to understand, how this design pattern could be applied to som very usefull application (e.g. day planner)

Code example:
package com.sim.crate.common; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import java.util.ListIterator; /** * The Day Plan class demonstrates the usage of crate to create simple day plan, with items that do not collide. * @author shimon * */ public class DayPlan { private final List actions = new ArrayList(); /** * Tries to add an item to the day plan with entered start, end time and duration. Returns true, if * the try was successful, or f…