Skip to main content

Thajsko 2018 - Bangkok

Po minuloročnej dovolenkovej abstinencii sme si chceli so Zuzkou tento rok napraviť chuť nejakou exotickejšou destináciou. Podmienkami bolo, aby tam bolo teplo aj vtedy, keď je u nás ešte stále zima a aby sa tam dal robiť windsurfing. Druhá podmienka nejak začala s postupom času strácať na dôležitosti a výsledkom nakoniec bola 3 týždňová dovolenka v Thajsku.

Tentokrát som si povedal, že blog budem písať priebežne, aby boli dojmy čo najčerstvejšie. Ako asi každý kto bol v Thajsku sme začali našu cestu v Bangkoku. No, aby som bol presný, s 3 hodinovou prestávkou na najluxusnejšom letisku, aké som zatiaľ videl - v katarskej Dohe (nuž, nafta očividne stále vynáša).
Nočná Doha z lietadla
Aby sme využili hneď prvý večer, ubytovali sme sa v Bangkoku pomerne blízko k ulici Kao San, na ktorej sa koná slávny Kao San night market. Hneď po príchode sme sa tam vydali. Zážitok to bol teda intenzívny. 
Kao San night market

Z každej strany na vás niekto máva nejakou ceduľou a pozýva vás na jedlo, drinky, jazdu tuktukom alebo čokoľvek iné. Zaujali nás najmä reštaurácie, ktoré sa akoby predbiehali, koho repráky hrajú hlasnejšie. Dohnali to do takého extrému, že ste mohli prejsť na 50 metroch okolo troch terás, na ktorých hrali tri rôzne kapely, samozrejme tri rôzne covery. Únava nás ale po asi 2 hodinách zmohla, a tak sme sa pekne vrátili na hostel. 

Druhý deň (teda vlastne prvý) v Bangkoku

Tento deň sme chceli čo najlepšie využiť na prehliadky bangkokských chrámov, ktorých je tu naozaj neúrekom. Začali sme teda tým najznámejším a tým je Wat Phra Kaew (veľký prezidentský palác). 
Kráľovský palác v Bangkoku
Pokiaľ ste to doteraz nevedeli tak Thajsko je kráľovstvo a podľa jedného nášho taxikára majú kráľa veľmi radi ("He is the papa of the nation). Svedčí o tom aj množstvo jeho portrétov takmer na každom rohu. Dôležitá informácia - pokiaľ prejavíte ku kráľovi akýmkoľvek spôsobom neúctu (zosmiešnite jeho portrét na bankovke, alebo si z neho robíte verejne srandu), môžete s trochou nešťastia skončiť veľmi ľahko vo väzení. 

Palác sme si za 500 báthov v 34 stupňovej horúčave náležite užili. Ono to vlastne nie je len jeden chrám ale asi 15 rôznych stavieb, poväčšine bohato zdobených, tvoriacich obrovský komplex. Všetky boli naozaj nádherne zdobené, akurát bolo ťažké ich pekne odfotiť, nakoľko boli pri sebe dosť na tesno a bolo takmer nemožné odfotiť jeden bez toho, aby ste zároveň nezachytili aj okraj toho druhého. 
Určite ale odporúčam pri návšteve Bangkoku nevynechať. Do chrámu Wat Phra Chettuphon Vimolmangklararm Rajwaramahaviharn (známejší pod názvom Wat Pho), v ktorom sa okrem iného nachádza aj obrovský ležiaci Budha, sme sa vybrali až po výdatnom obede (prvýkrát sa mi stalo, že som okrem kokosu a  koriandru vo svojom jedle nerozpoznal žiadnu z ingrediencií - stálo to ale určite za ten risk). Chrám Wat Phra Chetuphon nás nadchol asi ešte viac ako kráľovslý palác. Bolo to možno tým, že sme tam prišli až po štvrtej hodine popoludní, takže bol oveľa pokojnejší, ako chrámy v kráľovskom komplexe. Ležiaci Budha sám o sebe sa asi poriadne okomentovať ani nedá - treba to vidieť. 
Reclining Buddha - Bangkok
Takmer by som bol zabudol - na Zuzku cestou na obed zaútočil varan (dosť veľký jašter). No, aby som bol presný - len na ňu zasyčal a musela ho veľmi opatrne obísť. Asistoval jej pri tom nejaký miestny blázon (to usudzujem z toho, že sa celý čas len hihňal a posunkoval jej rukami aby počkala - za čo mu samozrejme ďakujeme). 
Okrem tejto epizódy a Zuzkiných pokusov o zjednávanie (viac či menej úspešných) sa už tento deň nič dramatického nestalo. Po vyzdvihnití batožiny na hoteli sme sa presunuli na železničnú stanicu Hua Lamphong, z ktorej sme mali cestovať nočným vlakom do Chiang Mai. 

Cesta vlakom do Chiang Mai

Viacero ľudí nám odporúčalo vyskúšať Thajské nočné vlaky a to z 2 dôvodov - ušetríte čas lebo cestujete v noci, a ušetríte za 1 noc ubytovania. Povedali sme si, že to znie ako dobrý deal a tak sme sa do ďalšieho mesta rozhodli cestovať týmto spôsobom. 
Ak ste mali nejakú predstavu o železničnej stanici v Bangkoku, tak vedzte, že asi nie je ďaleko od reality. Ruch, ľudia sediaci rôzne po zemi a vlaky, ktoré asi najlepšie popisuje Zuzkina prvá reakcia po nastúpení: "Tu asi nebude Wi-Fi."
Bangkok Hua Lumphong - hlavná stanica


Zážitok to bol naozaj intenzívny. Tak v prvom rade každý vagón mal pravdepodobne vlastný agregát, ktorý poháňal jeho klimatizáciu. Kvôli tomu to na stanici vyzeralo ako v uhoľnej bani a stačilo pár sto metrov presunu po nástupišti, aby vás z dymu štípali oči. Najskôr sme sa dosť dlhú dobu pohybovali asi 10 km/h - po zvýšení rýchlosti to ale s vlakom hrozne hádzalo zo strany na stranu a o nejakom spaní nie je možné hovoriť. Nakoniec sme za tu pomalú rychlosť pri staniciach boli celkom vďační. Zuzke začalo byť nad ránom z klimatizácie samozrejme chladno a tak som ju ráno našiel sedieť na posteli zabalenú do jej šatky (ostatné veci sa jej nechceli v noci ťahať z kufru). Dojem ale značne vylepšili raňajky, ktorých fotku sem pridávam. 
Raňajky vo vlaku

Neviem posúdiť či bolo pohodlie spania v prvej triede iné (vagón prvej triedy predsa šiel po rovnakých koľajniciach - pozn.: to znie trochu ako nejaká ľudová múdrosť). Za ten zážitok to ale určite stálo, aj keď to nebolo zadarmo, ako na Slovensku.

Pokračovanie z Chiang Mai nájdete na tejto stránke.

Comments

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes. The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable . The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration. IMovable interface: package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPos

Java Crate (design pattern/idiom) example

Another example, based on example explained in the book "Navrhove vzory" (Design patterns) from Rudolf Pecionvsky . I have re-made this example just to somehow get more familiar with this design pattern (or better idiom). The "crate" is used to store the set/list of object in one place, so that the moving (passing) these objects is easier. The example from the book is very easy, and helps to understand, how this design pattern could be applied to som very usefull application (e.g. day planner) Code example: package com.sim.crate.common; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import java.util.ListIterator; /** * The Day Plan class demonstrates the usage of crate to create simple day plan, with items that do not collide. * @author shimon * */ public class DayPlan { private final List actions = new ArrayList (); /** * Tries to add an item to the day plan with entered start, end time and duration. Returns true, if * the try was successf

Hrebeňovka Nízkych Tatier za 4 dni

Nízke Tatry som ešte do nášho presunu do Žiliny a následneho sťahovania do Brna poznal z našich pohorí asi najlepšie. V dobe keď som ešte žil v Brezne ma myšlienka hrebeňovky príliš nenadchýnala, predsa len som to mal všetko za domom (takže tam môžem ísť kedykoľvek :). Ako to už ale väčšinou býva, človek si uvedomí čo mal, až keď to stratí - našťastie to nebola v tomto prípade žiadna tragická (či trvalá) strata, a tak sme sa spolu s Lukášom a Maťom rozhodli využiť tohoročné nádherné letné počasie na prechod z Telgártu na Donovaly po červenej značke a teda po hrebeni. Kto nechce čítať ďalej a chce si pozrieť len fotky, nech pokračuje tu .   Vstávanie, cestovanie a ostrý štart Jednou z koplikovanejších otázok, bola práve otázka presunu zo Žiliny na Telgárt. Túru je potrebné začať čím skôr a preto do úvahy prichádzali len asi 2 spoje z Banskej Bystrici s prestupom v Brezne. Každopádne to pre nás znamenalo nastaviť si budík na 3:15, aby bolo reálne stihnúť autobus o pol šie