Skip to main content

Baška - Chorvátsko 2009

Tu a teraz sa s vami podelím o svoje zážitky z našej dovolenky v Chorvátsku, z ktorej sme sa vrátili minulý štvrtok.
Rak pustovník

Túto dovolenku asi najlepšie vystihuje označenie - naša prvá dovolenka bez rodičov. Hlavne preto, že sme si všetko od cesty, programu, ubytovania až po stravu zabezpečovali so Zuzkou sami.

Pôvodným cieľom našej cesty malo byť mestečko Crikvenica. Keď sme však po 700 km ceste o siedmej ráno pricestovali na Chorvátske pobrežie nezdali sa nám pláže v Crikvenici dosť zaujímavé, preto sme sa presunuli do neďalekých Seliec, v ktorých sme sa aj ubytovali.
Naša pláž

Na naše veľké sklamanie (keď vravím veľké, myslím tým VEĽKÉ) pláž v Selciach nevyzerala vôbec príťažlivo. Vybetónované pobrežie a hlava na hlave nám náladu vôbec nevylepšilo (veľkú rolu zohrala aj únava z cesty z Bratislavy). Po poobedňajšom zdriemnutí boli naše myšlienky už o čosi jasnejšie. So Zuzkou sme šli na prechádzku do mesta (dala by sa tiež nazvať výpravou, pretože jasným cieľom bolo nájsť pláž). Z pohľadníc v stánkoch a z rozhovoru s chlapíkom ponúkajúcim výlety loďou sme zistili, že jedna pekná pláž je v mestečku Baška na ostrove Krk (cca 50 km od Crikvenice).
Panoráma celého zálivu

Obrázky na pohľadniciach a slová starého námorníka na nás zapôsobili tak, že sme sa hneď na druhý deň vybrali práve do Bašky. Poplatok 30 kún za prejazd mosta nám už nemohol stáť v ceste. Po asi hodine a pol sme sa dostali krížom cez Krk až do Bašky.
Zuzka a (mŕtvi) ježkovia

Mestečko vyzeralo príjemne, nás však najmä zaujímala pláž a kemp. Podľa turistických značiek sme sa dali hľadať kemp Bunculuka (nezaručujem presnosť názvu), keď sme však prišli na koniec cesty a kempu stále nikde, rozhodli sme sa opýtať náhodných okoloidúcich na cestu. Zastavili sme taliansky manželský pár, ktorý nám po anglicky vysvetlil, že sme na správnej ceste, ale do kempu sa autom nedostaneme. Dodali tiež, že ide o "Naturist Camp". Neviem, čo si kto predstavuje pod týmto označením kempu. Ja som si pôvodne myslel, že to bude mať niečo spoločné s prírodou. Ukázalo sa však, že ide o nudistický kemp. Ufujazdili sme z tade tak rýchlo ako sa dalo.

Na ten správny kemp sme sa radšej išli spýtať v informačnom centre mesta. Navigovali nás dosť jasne, a tak sme sa veľmi rýchlo dostali ku vchodu kempu Zablače, v ktorom sme sa po prehliadke pláže aj ubytovali. Kemp je to naozaj na úrovni, upozorňujú na to aj tri hviezdičky pri názve. Cena síce nebola najvýhodnejšia, ale my sme už na špekulovanie chuť nemali. Rozložili sme stany a utekali na pláž a do vody. My so Zuzkou sme sa väčšinou presunuli až na kraj pláže, kde bolo menej ľudí a zaujímavejšie dno na šnorchlovanie (scuba diving). Škoda len že vyrovnávanie tlaku v ušiach ma naučil Zuzkyn otec až včera na návšteve, mohol som preskúmať aj dno vo väčších hĺbkach ;).

Zbytok dovolenky prebiehal nasledovne: kúpanie, potápanie, kúpanie, potápanie, spánok, kúpanie, potápanie, kúpanie ... a podobne. Po večeroch sme si robili malé prechádzky po promenáde mestečka Baška.
Pohľad z pláže

Na to, že sme Bašku vybrali naozaj takmer na slepo sme trafili naozaj správne miesto na našu dovolenku. Vykúpaní, opálení a oddýchnutí sme sa vo štvrtok večer vrátili späť na Slovensko (teda skoro - len do Rajky, k mojim rodičom).

Cesty tam aj späť prebehli bez problémov, aj vďaka GPS navigácii od môjho spolubývajúceho Michala.

So Zuzkou sme sa zhodli, že do Bašky by sme sa kľudne vrátili znovu. A vrelo ju odporúčame.

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes. The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable . The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration. IMovable interface: package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPos

Java Crate (design pattern/idiom) example

Another example, based on example explained in the book "Navrhove vzory" (Design patterns) from Rudolf Pecionvsky . I have re-made this example just to somehow get more familiar with this design pattern (or better idiom). The "crate" is used to store the set/list of object in one place, so that the moving (passing) these objects is easier. The example from the book is very easy, and helps to understand, how this design pattern could be applied to som very usefull application (e.g. day planner) Code example: package com.sim.crate.common; import java.util.ArrayList; import java.util.List; import java.util.ListIterator; /** * The Day Plan class demonstrates the usage of crate to create simple day plan, with items that do not collide. * @author shimon * */ public class DayPlan { private final List actions = new ArrayList (); /** * Tries to add an item to the day plan with entered start, end time and duration. Returns true, if * the try was successf

Hrebeňovka Nízkych Tatier za 4 dni

Nízke Tatry som ešte do nášho presunu do Žiliny a následneho sťahovania do Brna poznal z našich pohorí asi najlepšie. V dobe keď som ešte žil v Brezne ma myšlienka hrebeňovky príliš nenadchýnala, predsa len som to mal všetko za domom (takže tam môžem ísť kedykoľvek :). Ako to už ale väčšinou býva, človek si uvedomí čo mal, až keď to stratí - našťastie to nebola v tomto prípade žiadna tragická (či trvalá) strata, a tak sme sa spolu s Lukášom a Maťom rozhodli využiť tohoročné nádherné letné počasie na prechod z Telgártu na Donovaly po červenej značke a teda po hrebeni. Kto nechce čítať ďalej a chce si pozrieť len fotky, nech pokračuje tu .   Vstávanie, cestovanie a ostrý štart Jednou z koplikovanejších otázok, bola práve otázka presunu zo Žiliny na Telgárt. Túru je potrebné začať čím skôr a preto do úvahy prichádzali len asi 2 spoje z Banskej Bystrici s prestupom v Brezne. Každopádne to pre nás znamenalo nastaviť si budík na 3:15, aby bolo reálne stihnúť autobus o pol šie