Skip to main content

Višňové - Vrútky - peši


Až Zuzkin otec nám to vysvetlil jednou vetou: "Vy ste vlastne prešli zo Žiliny do Vrútok - peši, a cez kopec."

Túra to bola veľmi pekná, počasie nám prialo, aj sme so Zuzkou kráčali celkom dobrým tempom. Ľudí sme stretli len pár, aj to po väčšine čučoriedkárov, ktorí sa už vracali domov s plnými vedrami.

Po príchode na Minčol sme si spravili menšiu prestávku, aby sme urobili zopár fotiek a poobzerali si Žilinskú aj Martinskú dolinu z výšky. (fotky pripojím neskôr).

Po približne 15 minútach sme sa už vybrali ďalej smerom ku Krížave. Cestou sa už neudialo skoro nič zaujímavé. Vravím skoro pretože sa udialo naše stretnutie s vretenicou. Tá si pri našom stretnutí s chuťou zasyčala, Zuzka zase zakričala. Keďže sa príliš rýchlo stratila v kríkoch nestihol som ju odfotit. Navždy však zostane v našich spomienkach.

Na Martinských holiach sme ešte chvíľu pozorovali paraglidistov čakajúcich na vietor. Nás to čakanie omrzelo asi po desiatich minútach, tak sme sa radšej vybrali dole lúkou smerom na Vrútky. Paraglidisti sa nakoniec vetra dočkali, dokazujú to aj fotky, ktoré pripojím čoskoro.

Cesta dolu bola asi daňou za celý ten krásny deň, čo sme zažili. Nechcem si radšej ani tipnúť, koľko kilometrov sme prešli po asfaltke dolu k ATC Turiec. Odspievali sme asi všetky ľudovky čo sme poznali, bolo nám do smiechu aj do plaču, ale hlavne nás strašne boleli nohy. Ale zvládli sme to - vo Vrútkach sme nasadli na MHD na stanicu a zo stanice zase na rýchlik do Žiliny.


Comments

Popular posts from this blog

Hrebeňovka Nízkych Tatier za 4 dni

Nízke Tatry som ešte do nášho presunu do Žiliny a následneho sťahovania do Brna poznal z našich pohorí asi najlepšie. V dobe keď som ešte žil v Brezne ma myšlienka hrebeňovky príliš nenadchýnala, predsa len som to mal všetko za domom (takže tam môžem ísť kedykoľvek :). Ako to už ale väčšinou býva, človek si uvedomí čo mal, až keď to stratí - našťastie to nebola v tomto prípade žiadna tragická (či trvalá) strata, a tak sme sa spolu s Lukášom a Maťom rozhodli využiť tohoročné nádherné letné počasie na prechod z Telgártu na Donovaly po červenej značke a teda po hrebeni.

Kto nechce čítať ďalej a chce si pozrieť len fotky, nech pokračuje tu.


Vstávanie, cestovanie a ostrý štart Jednou z koplikovanejších otázok, bola práve otázka presunu zo Žiliny na Telgárt. Túru je potrebné začať čím skôr a preto do úvahy prichádzali len asi 2 spoje z Banskej Bystrici s prestupom v Brezne. Každopádne to pre nás znamenalo nastaviť si budík na 3:15, aby bolo reálne stihnúť autobus o pol šiestej ráno v Bystri…

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes.
The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable.
The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration.
IMovable interface:
package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPosition(P…

Thajsko 2018 - Bangkok

Po minuloročnej dovolenkovej abstinencii sme si chceli so Zuzkou tento rok napraviť chuť nejakou exotickejšou destináciou. Podmienkami bolo, aby tam bolo teplo aj vtedy, keď je u nás ešte stále zima a aby sa tam dal robiť windsurfing. Druhá podmienka nejak začala s postupom času strácať na dôležitosti a výsledkom nakoniec bola 3 týždňová dovolenka v Thajsku.
Tentokrát som si povedal, že blog budem písať priebežne, aby boli dojmy čo najčerstvejšie. Ako asi každý kto bol v Thajsku sme začali našu cestu v Bangkoku. No, aby som bol presný, s 3 hodinovou prestávkou na najluxusnejšom letisku, aké som zatiaľ videl - v katarskej Dohe (nuž, nafta očividne stále vynáša). Aby sme využili hneď prvý večer, ubytovali sme sa v Bangkoku pomerne blízko k ulici Kao San, na ktorej sa koná slávny Kao San night market. Hneď po príchode sme sa tam vydali. Zážitok to bol teda intenzívny. 
Z každej strany na vás niekto máva nejakou ceduľou a pozýva vás na jedlo, drinky, jazdu tuktukom alebo čokoľvek iné. Za…