Skip to main content

Zámok Lednice - Nové Mlýny (cyklo výlet)

Kapitola 1 - České dráhy

Ako vyplýva z nadpisu tohoto príspevku - buďe o našom cyklovýlete na zámok Lednice. Nedá mi však nepovenovať sa v krátkosti nepríjemnostiam, ktoré nás postretli na ceste z Brna do Břeclavi. 
Vlakom cestujem rád a pomerne často. No a s bicyklom sa inak ako vlakom (odhliadnuc od auta, ale to vás aj tiak núti vrátiť sa na miesto, z ktorého vyrážate) prepraviť na vzdialenejšie miesto začiatku výletu asi ani nedá. Preto sme si logicky vybrali na internete ranný osobný vlak z Brna do Břeclavi (8:50). Vlak sme so štastím (alebo skôr nešťastím) stihli - rýchlo sme si označili lístky  (platiace pre integrovaný dopravý systém Jihomoravského kraja) a naložili bicykle do vlaku. 
Od pani sprievodkyňe sme sa však hneď na to dozvedeli, že tieto lístky nám vo vlaku neplatia, a že tam platí iba "globální jízdné", okrem ktorého ešte dostaneme prirážku za nákup lístku u sprievodcu (80 Kč). Oháňala sa pritom argumentami typu "Ja som to predsa hlásila pred vlakom." alebo "Bolo to na tabuli.". 
Je dosť možné, že sa to niekde na tabuli nachádzalo - avšak ani ja, ani Zuzka, a očividne ani ďalších pár ľudí vo vlaku si nevšimlo, že sa jedná o historický vlak z 50. rokov. 
Samozrejme, cenu nebolo možné doplatiť k už označeným lístkom, ale bolo treba zaplatiť celú sumu znova. Cesta do Břeclavi ma teda za 2 osoby vyšla - WAIT FOR IT - 240 Kč + cca 2 x 70 Kč za označené zónové lístky. Podobne dopadol aj mladý pár sediaci vedľa nás, ktorí mali so sebou lístky kúpené v pokladni (takisto nemohli doplatiť k už kúpeným lístkom a zaplatili si ďalšie 2).
Poviete si "Ale tak za tú jazdu historickým vláčikom to hádam stálo.". Veru nestálo. Nešlo o žiadnu parnú lokomotívu a zrekonštruované 100 ročné vozne, ako by mnohí z vás predpokladali. Išlo o motorovú súpravu, stavom veľmi podobnú súpravám používaným ČD v súčasnosti. 

Zhrnutie: 

POZOR! na historické vlaky ČD. Cestu vám určite nespríjemnia - skôr naopak. Ani špecialne historicky školený personál vám vašu situáciu neuľahčí. Ide predsa o monopol v osobnej železničnej doprave, tak na čo sa starať o zákazníka - veď na iného dopravcu na výber nemá. 

Poznámka: Pre porovnanie, za cestu naspäť - išlo asi o 5 km kratšiu trať z Popíc do Brna sme za 2 osoby zaplatili spolu 127 Kč

Kapitola 2 - Lednice a Nové Mlýny

Predchádzajúci zážitok z nás našťastie vypršal v priebehu pár minút jazdy z Břeclavi. Jazda lužnými lesmi v okolí Břeclavi bola to pravé na prečistenie hlavy. Našťastie už nasledovali iba pekné zážitky spojené s prechádzkou v Lednickom parku, predvádzaním dravých vtákov a jazdou okolo vodnej nádrže Nové Mlýny.
Fontána v parku zámku Lednice


Panoráma krídla zámku spolu so známim skleníkom

Orol bielohlavý



Sup

Panoráma zámku Lednice

Minaret v Lednickom parku.


Comments

Popular posts from this blog

Servant (Design Pattern) in Java - example

The servant design pattern - or better idiom is used to provide the functionality (methods) to some group of objects. This functionality is common for all these object and therefor should not be repeated in every of these classes.
The object, which should be served is passed to the method of servant as a parameter. All the served objects should implement common interface - in this particular example IMovable interface. Also the type of argument passed to the servand method is of type IMovable.
The servant in this example is used to move objects from one position to another. In real life application these methods should change the position of object in small steps so that the final change would look like smooth movement (animation). In my servant method, only some message are printed instead for demonstration.
IMovable interface:
package com.shimon.servant; import java.awt.Point; /** * Movable interface * @author shimon * */ public interface IMovable { public void setPosition(P…

Livigno 2017

Po niekoľkých rokoch, kedy sme skončili v lete na dovolenke niekde pri Jadrane, sme si minulý rok so Zuzkou povedali, že ďalšia dovolenka musí byť iná. K tomu sa pridal obmedzený počet dní dovolenky, ktoré sme mohli cez leto využiť. Takže sme zvažovali, či vôbec ísť k moru, a aké sú ďalšie možné varianty. Po zavrhnutí niekoľkých iných alternatív sme sa nakoniec rozhodli pre "cyklo" dovolenku v horách, a ako je zrejmé už z nadpisu, v talianskom alpskom mestečku Livigno. Zastávka v Innsbrucku Na dovolenku sme chceli využiť 2 české štátne sviatky v priebehu prvého júlového týždňa, preto sme dovolenku plánovalí od soboty do nedele. Až týždeň pred odjazdom sme si uvedomili, že by sme takto zabili celú sobotu cestovaním a tak sme si povedali, že vyrazíme už v piatok po práci a zastavíme sa v niektorom z rakúskych miest po ceste. Do úvahy pripadali asi len Salzburg a Innsbruck. Keďže Innsbruch je k Švajčiarsku (cez ktoré vedie najkratšia cesta do Livigna) najbližšie, zabookovali sm…

Hrebeňovka Nízkych Tatier za 4 dni

Nízke Tatry som ešte do nášho presunu do Žiliny a následneho sťahovania do Brna poznal z našich pohorí asi najlepšie. V dobe keď som ešte žil v Brezne ma myšlienka hrebeňovky príliš nenadchýnala, predsa len som to mal všetko za domom (takže tam môžem ísť kedykoľvek :). Ako to už ale väčšinou býva, človek si uvedomí čo mal, až keď to stratí - našťastie to nebola v tomto prípade žiadna tragická (či trvalá) strata, a tak sme sa spolu s Lukášom a Maťom rozhodli využiť tohoročné nádherné letné počasie na prechod z Telgártu na Donovaly po červenej značke a teda po hrebeni.

Kto nechce čítať ďalej a chce si pozrieť len fotky, nech pokračuje tu.


Vstávanie, cestovanie a ostrý štart Jednou z koplikovanejších otázok, bola práve otázka presunu zo Žiliny na Telgárt. Túru je potrebné začať čím skôr a preto do úvahy prichádzali len asi 2 spoje z Banskej Bystrici s prestupom v Brezne. Každopádne to pre nás znamenalo nastaviť si budík na 3:15, aby bolo reálne stihnúť autobus o pol šiestej ráno v Bystri…